torsdag 15. mai 2014

Wien - ettertanke

Fri flyt gjennom åpent landskap i sol og medvind - mot lunsj i en by som foreløpig bare er et navn på kartet. Eller seige motbakker i regn og motvind mot toppen av fjellet som skal gi deg den lange utforbakken. Den som tar deg inn til et etterlengtet stopp på en hyggelig taverna, en bensinstasjon eller kanskje må du nøye deg med et buss-skur-:)
Friheten - kombinert med den fysiske utfordringen og spenningen ved å oppleve nye steder. Det er dette det handler om for meg. 

Fantastisk tur. Alt funka bra. Kroppen oppførte seg stort sett pålitelig. Sykkelen klarte seg med 1 punktering og alt av klær og utstyr fungerte som planlagt. Og jeg huska å lade alle dingsene hver kveld. 

Store naturopplevelser underveis. Særlig i nordlige Bosnia. Bosnia imponerte meg kanskje mest - også på andre måter; gode veier, spesielt hyggelige mennesker, god mat og ekstremt lave priser. De hadde også god wifi på alle hoteller og de fleste restauranter! 

Føler meg priveligert som får oppleve dette. Kjente meg trygg hele veien - med ett unntak; løse hunder i oppoverbakke krever intervallferdigheter på høyeste nivå. Derfor vet jeg også hva jeg må prioritere før neste tur:-)



1 kommentar:

Gulle G sa...

Har lest meg igjennom turen din. Imponerende. Det bor en liten Nansen i deg. Skjønner godt at de ikke ville slippe deg inn i Kroatia. Du ser litt terroristaktig ut når du er sliten og svett. Gleder meg til en øl og høre deg fortelle fra turen. Helt til slutt; Så du noe fine damer, og i hvilke land var de i såfall finest??? Roger..