lørdag 10. mai 2014

Mostar-Bogujno



Forlot Mostar etter å ha fortært en enkel frokost. Nokså trafikkert de første milene, men det ble bedre. Fulgte elva nord-vestover og fikk en flott ferd langs floden.
Vakkert landskap med stadig mindre trafikk. Ifølge STRAVA skulle jeg over en høyde på 800 m idag. Det viste seg å være 1127 med dertil vakker utsikt.
Men jeg var blitt advart. Møtte nemig en syklist på veien idag. Han var så hyggelig at jeg måtte ta bilde av ham. Han var jo også den eneste:-)
Almer fortalte meg at fjellet jeg skulle over nok var betydelig høyere enn 800m og fikk altså rett. Thank you Almer!
Bugojno har også en imponerende moské. Merker godt at jeg nå er i det indre av Bosnia og synes det er veldig spennende og veldig annerledes. Byen har en gågate, men ingen restauranter. Så det ble burger ikveld. Bønneropene lyder med jevnlig frekvens over byen. Løshundene vandrer fritt rundt uten å være direkte skremmende, men de er ganske mange. Folk er vennlige og alt er ekstremt billig. Fikk fint hotell inatt for 20euro. Frokosten kommer i tillegg: 2,5 euro. Imorgen håper jeg å nå Banja Luca. Det blir siste natt i Bosnia før jeg igjen krysser grensa til Croatia. Spennende og gode dager på setet.
(115km, 2000hm)


Ingen kommentarer: