tirsdag 13. mai 2014

Durdevac-Zalalovo


Det regnet da jeg våknet idag. Vurderte om jeg skulle glede meg over at værmeldingen dermed var riktig, eller at jeg hadde husket å ta med regnjakke og skotrekk. Men bestemte meg heller for å glede meg over frokosten, og bruke litt ekstra lang tid på den siste kaffekoppen:)

Egentlig går det ganske bra å sykle i regn. Det er temp og graden av motvind som avgjør hvordan sånne dager blir. Idag ble det igrunnen "full pakke"; 9-12 grader og 5-7 sekundmeter rett i trynet:-)
Derfor ble det tidlig lunsj på grensa til Ungarn.


Vel inne i Ungarn gjorde jeg noen stygge feil med navigeringen og måtte ut på en æresrunde på grus og kjerrevei som kostet meg 15-20km:-((



Regnet roet seg og vinden løyet litt, så jeg var ganske fornøyd med livet da jeg ca 18.30 kom til Becsvølgye, som jeg hadde peilet meg ut som en høvelig by med opptil flere hoteller. Det var det definitivt ikke. Det var et tettsted uten noen overnattingssteder....
MEN etter mye om og men og minst 1 mil til på grus, fant jeg Dedesi Vendeghas, et koselig gjestehus - med 1 gjest:-) som trillet inn på tunet rett før kl 21. Jeg fikk speilegg og bacon, men ikke wifi.

Dette vestlige hjørnet av Ungarn som jeg sneier innom virker som et veldig fruktbart jordbruksområde. Åkre av en vanvittig størrelse og veldig spredt bebyggelse. Litt mer variert med hensyn til standard på hus jeg passerer - enn Kroatia og Bosnia. 

Imorgen er det litt mer Ungarn og forhåpentligvis også litt Østerrike. 

(163km, 1200hm)
Totalt 73 av minst 90mil

Ingen kommentarer: